Smartside Webáruház készítés, Online Marketing
JÖVÜNK MÁR

Engedd, hogy segítsünk!

19 napos marketing kihívás

19 napos marketing kihívás

Nyomj rá ha tetszett

Akár harcedzett digital marketing guru vagy, akár még csak most csöppentél bele, időnként mindannyiunknak szüksége van új inspirációra és feladatokra. Pontosan ezért jött létre ez a kihívás, 19 napra leosztott teendőkkel, amelyeket nem szükséges sorrendben megcsinálnod, az a fontos, hogy minden napra válassz egyet, amit megcsinálsz.

A kihívás lényege, hogy a feladatokat apróbb lépésekre bontsuk, ami mindenki számára könnyebben kivitelezhető és lépésről-lépésre teljesíthető. Veszteni semmit sem fogsz vele, miért ne vágnál bele, ha csak nyerhetsz? Minden nap egyetlen feladatot kell elvégezned, ebből ne engedj. Ha az időd, energiád és kedved engedi bátran megcsinálhatsz többet is, de a napi egy feladatot ne halaszd el, a saját érdekedben.

1.nézd át a social media platformjaidat

Vannak, akik szerint a közösségi média nem fontos. Tévednek.

A közösségi média az egyik legegyszerűbb módszer a követőszerzésre és velük való kapcsolattartásra. Mindez csak akkor lehetséges, ha jól optimalizált közösségi médiafiókokkal dolgozol, tehát szuper fontos ezeknek az aktualizálása.

Mikor ellenőrizted utoljára a profikok beállítását? A facebook névjegyben egy több éves gmail-es emailcím van megadva? A linkelt URL nem működik? A cover kép homályos és még a karácsonyi ajánlat van rajta?

Itt az ideje mindent frissíteni, legyen az alap adat (vállalkozás neve, címe, nyitvatartási idő), kitöltetlen rólunk bemutatkozó rész, cover kép, facebook bolt és termékek, minden, amire egy információt kereső látogató láthat és rákattinthat. Mindezt az összes platformon, amin jelen vagyunk (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, TikTok stb.)

2. versenytárs kutatás

Sokat tanulhatsz versenytársaid elemzéséből. Új ötleteket leshetsz el, megnézheted, hogy melyik oldalaik, termékeik és kontentek teljesítenek a legjobban.

Kik a legerősebb versenytársaid? Mik az előnyeik?

Egy könnyen használható programmal (Ubersuggest) az előbb felsorolt fontos információkat láthatsz versenytársaidról, érdemes ránézni (kulcsszavak, oldalak, backlinkek).

Ha pedig részletesebben beleásod magad, nézd meg a kommunkiációt, kiknek és mit ajánlanak, hogyan különböztetik meg magukat, milyen értékesítést támogató eszközöket használnak, milyen hirdetéseket futtatnak.

Vonj le következtetéseket és ahol gyengébbnek érzed magad, meríts ötletet a változtatáshoz.

3. kulcsszókutatás

Az egyik alap lépés a kulcsszókutatás lesz, erre több nap feladata is fog épülni. Sosem csináltál még kulcsszókutatást? Szilágyi Balázs (Honlapra fel!) cikke tökéletesen bemutatja lépésről-lépésre a kulcsszókutatás folyamatát, csak olvasd el és kövesd a lépéseket.

4. weboldal kontent audit

A Google szereti a friss releváns tartalmakat, ez nem titok. Pontosan ezért is olyan fontos, hogy évente 1-2x ellenőrizd a tartalmakat a webhelyeden és frissítsd azokat a cikkeket, oldalakat, amelyeknél erre szükség van.

Hogyan csináld? Egyszerűen egyesével ellenőrizd az összes oldalad. Igen. Minden egyes aloldalt.

Ezekre különösen figyelj és szedd össze egy listába:

  • Elavult tartalmak
  • Hiányos tartalmak
  • Ismétlődő tartalmak
  • Metaadatok hiánya

5. régi tartalmak frissítése

Ez előző lépésben megkerested a hibákat, itt az ideje kijavítani. Az elavult tartalmakat nem szereti a Google, és az olvasók sem, ha az információ már nem helyes, tehát ezeket igyekezz orvosolni.

Lépésről lépésre menj végig az audit során elkészített listádon, azt javasoljuk, hogy kezd a már jól szereplő tartalmakkal és készíts új kulcsszókutatást minden bejegyzésnél, hogy biztosan a legrelevánsabb és keresett kulcsszavakat használod. Ha bizonyos oldalaid már egyáltalán relevánsak, készíts 301-es átirányítást egy releváns/megfelelő oldalra, ne hagyd javítás nélkül.

6. SEO ellenőrzés

Hallottál már a Screaming Frog programról? Ha még nem akkor irány ez az oldal, hiszen ez a program lesz a segítséged ennél a lépésnél. Feltérképezi az oldalad SEO hibáit legyen az rossz linkelés, duplikált tartalom, metaadat probléma így neked csak szép sorban végig kell menned ezeken és javítani a problémákat.

Mikre kell figyelned?

  • 404 oldal
  • 301-es átirányítások
  • Ismétlődő tartalmak
  • Metaadat problémák (hiányzik/rövid/hosszú/nincs benne kulcsszó)
  • H1 és H2 beállítások
  • Oldalak indexelési beállításai (nem indexelő oldalak)

7. linképítés

Úgy látjuk, hogy a legtöbb weboldal tulajdonosnak ezzel a lépéssel gyűlik meg a problémája. Ha eddig halogattad és sosem vágtál bele, akkor ma jött el az a nap amikor igenis kezdj neki. Működik és egyáltalán nem ciki ilyen együttműködésekbe belemenni, meglátod.

Nem tudod hogyan vágj bele? Papp Gábor (ThePitch) szuper alapos linképítés cikke megmutatja a kezdő és haladó tippeket is, nincs más hátra, mint elkezdeni.

8. írj vendégcikket

Ha már a linképítés témakörénél járunk, akkor érdemes a vendégcikkeket kiemelni, mivel nagyon jó módja a backlinkek szerzésének. Az előnye, hogy a kezedben van a kontroll, te alakítod mikor, hogyan jelenik meg a linked, a hátránya, hogy a cikket meg is kell írnod, tehát időigényes.

Keress releváns oldalakat, vedd fel velük a kapcsolatot és amennyiben érdekli őket a lehetőség már írhatod is a vendégcikket.

9. készíts profi tartalomnaptárt

Ha eddig még nem tetted, itt az ideje tartalomnaptárt készíteni. Legalább egy hónapra előre tervezd meg részletesen, nagyvonalakban pedig az év végéig (kampányok, ünnepek figyelembevételével). Ezzel megszünteted a káoszt, nem fordul elő többé, hogy véletlen hetekig nem ment ki egy Facebook poszt sem.

Mit használj? Tökéletes megoldás lehet a Google Naptár, vagy ha jobban szereted az Excel formátumot akkor Google Sheets, de ha profibb megoldásra vágysz akkor a Trello, Asana, agorapulse szoftverek lesznek ebben segítségedre.

Mik legyenek a tartalomnaptáradban? Dátum (akár pontos idő is), platform, tartalom típus, téma, poszt szövege.

10. készíts szövegíróval cikkeket, kontentet, vagy keress egy témádban jártas szakértőt

Elkészült a tartalomnaptár, így már sokkal könnyebben átláthatod, hogy mennyi kontentre van szükséged. Mindenképp jól jön egy kis segítség, legyen az egy copywriter, social media tartalom vagy akár egy számodra releváns témában jártas szakember, aki segít neked az értékes és minőségi tartalom készítésben.

11.készíts podcastet és/vagy videó sorozatot

Tök jó szakértő vagy a témádban, csak kevesen tudnak rólad? Szeretnél sokkal többet elmondani, de írásban nem jönne át megfelelően? Hatalmas előnyt szerezhetsz versenytársaidhoz képest, ha belevágsz podcast vagy videósorozat készítésbe.

Legyen az facebook live vagy tematikus témájú podcast meghívott vendégekkel, itt az ideje ötletelned és nekivágni, illeszd be ezt is a kontentnaptáradba, még akkor is ha havi 1-2 adással számolsz, csak azzal veszíthetsz, ha ki sem próbálod.

12.nézd át és optimalizáld a CTA-jaidat

A szokásos unalmas Megveszem-Feliratkozás-Kosárba CTA-kat használsz? Ezeken bőven tudsz még hova javítani. Próbálj ki új CTA-kat, mérd a teljesítményét és ne felejtsd el, tökéletes CTA nem létezik, mindig tudod hova fejleszteni akár új szöveggel, színnel, elhelyezéssel. A 7blog oldalán 10 trükköt mutat be Dr. Kádas Péter a CTA-jaid jobbá tétele érdekében, mindenképp érdemes elolvasni, sok ötletet meríthetsz belőle és élmény olvasni az irományait.

13. indíts e-mail marketing kampányt

Csak gyűjtögeted az e-mail feliratkozókat de szinte sosem küldesz nekik e-mailt? Esetleg még nem is gyűjtesz feliratkozókat az oldaladon? Szenteld a mai napod ennek a megváltoztatására, hiszen a jó e-mail marketing még ma is a legjobb módszerek között van, hogy a potenciális ügyfeleket ügyfelekké alakítsa!

Készíts el és időzíts egy email kampányt, és alakíts ki egy tervet, hogy ezután mennyi időközönként küldesz e-maileket (érdemes jól időzíteni, szezonnak, kampánynak megfelelően, értékes tartalommal).

14. tartalmak megosztása

A létrehozott tartalmat jó, ha meghirdeted, hiszen azt szeretnéd, hogy kemény munkád eredményét a lehető legtöbben lássák. A minimum az, hogy közösségi média platformjaidon megosztod és értesíted a feliratkozóidat az új tartalomról.

Mit tehetsz még? Mindenkit, akit megemlítettél a bejegyzésben értesíts róla, így ők is megoszthatják. Ha infografikát is használsz, akkor a megosztási hajlandóság is jóval nagyobb, ezt érdemes bevetned.

15. mérj teljesítményt

Mindenképpen kövesd nyomon a tartalmak teljesítményét. Google Analyticsben tudod ellenőrizni, hogy honnan származik a forgalma, a speciális konverziókövetést pedig a GA irányítópultjában tudod beállítani, így kiszámolható, hogy hány konverziót eredményezett az adott cikk.

Ezzel a módszerrel látod, hogy mi teljesít jól és milyen típusú tartalmakat kell elhagynod a fejlődés érdekében.

16. készíts chatbotot

Szerencsére ma már nem feltétlenül kell programozói tudás egy chatbot felépítéséhez és a bot által nyújtott számtalan előnyt már élvezheted is. Balogh Dávid, a BOOM marketing alapítója lépésről-lépésre megmutatja hogyan tudsz összerakni egy chatbotot ami nem csak leadeknél, hanem ügyfélszolgálatban is a segítségedre lehet.

17. böngéssz és iratkozz fel releváns hírlevelekre és podcastokra

Na de nem azért, hogy olvasatlanul a mailboxodban landoljanak ezek az üzenetek, hanem igenis olvasd el, nézd át és meríts új ötleteket. Lehet ez a versenytársad, más szakértő a témában, marketing guru..a lényeg, hogy érjen új inger és ne folyamatosan a megszokott rutin szerint menjen minden kampányod, az újítás kötelező.

18. SWOT elemzés

Ha már készítettél akkor itt az ideje frissíteni (negyedévente), ha pedig még nem akkor itt az ideje megcsinálni!

19. Automatizálj

Elérkeztünk az utolsó teendőhöz. A korábbi lépéseket rengeteget tettél a sikered érdekében és eljött az idő, hogy automatizáld az összes folyamatot, amit csak tudsz. Ha valamit egy gép meg tud csinálni helyetted, vagy munkatársaid helyett, ne vesztegess rá időt, mindenki jobban jár vele.

Automatizálj kimenő e-maileket, közösségi média feladatokat, hirdetéskezelést..te is látod mennyi munka folyik a háttérben, a folyamatokat és adatokat könnyebben átláthatóvá és menedzselhetővé teszed ezzel. Egy jól összeszedett cikket találtunk a contentplus blogban, ennek a linkjét ITT találod.

Elérkeztünk a végére, gratulálunk, ha elolvastad, már csak a megvalósítás van hátra.


Nyomj rá ha tetszett