Keresőoptimalizálás (SEO)

A SEO jelentése

A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization – SEO) a weboldalak keresőmotorokban való organikus (nem fizetett) helyezésének javítási folyamata. Keresőoptimalizálás közben gyakorlatilag arra törekszünk, hogy a honlapot a keresőmotorok és a látogatók elvárásához igazítsuk, ezzel az oldal előrébb kerül a keresőoldali találatok között.

A keresőoptimalizálás (SEO) során kifejezetten az organikus, nem fizetett keresési eredményekre koncentrálunk, a fizetett megjelenésekkel a hirdetéskezelés (PPC) szolgáltatásunk keretében foglalkozunk. Ez a két kategória együtt alkotja a keresőmarketinget (SEM: Search Engine Marketing).

Fontos tudni, hogy a keresőoptimalizálás nem csak egyszeri, hanem folyamatosan ismétlődő feladat, viszont az organikus találatokért nem kell fizetni, így a belefektetett összeg is könnyen megtérül. Kulcsszavaknál a helyezés javulása már két hónap után megfigyelhető, az organikus forgalom jelentős emelkedése viszont 8-12 hónapot is igénybe vehet. Amennyiben azonnali eredményekre van szükség érdemes a SEO-t hirdetéskezeléssel kombinálni (SEM), így rövid és hosszútávon is folyamatos növekedésre lehet számítani.

Miért kulcsfontosságú a keresőoptimalizálás?

Leegyszerűsítve elég belegondolni mi magunk hogyan használjuk a Google keresőt. Rákeresünk valamire, az első pár találatot megnézzük és kiválasztjuk a számunkra legérdekesebbet. Szinte senki sem kattint a második, harmadik keresőoldalra. Ezért olyan fontos a lehető legelőrébb kerülni a keresőoldalakon, a keresőoptimalizálás pedig ebben fog segíteni.

Három főkategóriára osztható a keresőoptimalizálás, ezek mind meghatározó szerepet töltenek be a rangsorolásnál. Technikai SEO-nál az oldal felépítése, on-site SEO esetében az oldal szövegezésének a minősége, míg off-page SEO-nál a linkek állnak a fókuszban.

Emellett a keresők rengeteg tényezőt vesznek figyelembe a rangsor kialakítása közben, amik változhatnak az egyéni böngészési előzményektől, a böngésző típusától vagy akár a földrajzi elhelyezkedésünktől is. A kulcsszavakra való általános helyezés különböző eszközökkel ellenőrizhető, (pl. Google Search Console), webanalitika szolgáltatásunkkal pedig rendszeresen, átlátható formában mutatjuk meg neked, hogyan fejlődik az oldal helyzete.

A keresőoptimalizálás alapköve a relevancia. Honlapunkra minél több releváns, értékes tartalmat kell feltölteni, így a Google is jól be tudja határolni, hogy melyik kereséseknél jelenítse meg a honlapot a találati listában. Content marketing szolgáltatásunkkal ezekre a tartalmakra koncentrálunk, hiszen a minőségi szövegírás az egyik leghatékonyabb eszköz oldalunk helyezésének javítására.

A weboldal linkszerkezete szintén fontos keresőoptimalizálásnál a jó helyezés szempontjából. A honlapon belüli kereszthivatkozások és a külső oldalakról hivatkozó linkek mennyisége és minősége egyaránt számítanak. Minél több hiteles és releváns link mutat a honlapra más oldalakról, annál jobb helyezést lehet elérni a Google rangsorában. Emellett a social media marketinget sem érdemes elhanyagolni, hiszen az itt elhelyezett linkek és aktivitás is szerepet játszik a rangsorolásnál. Minél aktívabb követőtáborral rendelkezünk, annál értékesebbnek számít a Google szemében.

Keresőoptimalizálási szolgáltatásaink:

Kulcsszókutatás: Megkeressük, hogy milyen releváns kulcsszavakra érdemes optimalizálni a weboldalakat, ezt rendszeresen frissítjük és amennyiben szükséges kiegészítjük

Technikai SEO: Átnézzük a weboldal technikai beállításait, melyek fontosak a megfelelő keresőoptimalizálás szempontjából, és hibájuk vagy hiányuk miatt hátráltat a rangsorolásban.

SEO szövegírás: Minőségi szövegírás, melynél a megfelelő kulcsszóra fókuszálva javítjuk az organikus keresőoldali helyezéseket.

Linképítés: A linképítés továbbra is kihagyhatatlan a keresőoptimalizálásból, minőségi linkekkel javítjuk a keresőoldali helyezést.

Havi analitikai jelentés: Minden hónapban elküldjük a keresőoptimalizálás jelentésünket, melyben látható a kulcsszavak helyezéseinek változása és az organikus forgalom alakulása.

SEO konzultáció: Megvizsgáljuk a weboldalt és dokumentációt küldünk a hibákról, hiányosságokról, ezeknek javítási lehetőségeiről, további fejlődési lehetőségekről.

A Smartside keresőoptimalizáció szolgáltatása havidíjas konstrukcióban működik, melyben három különböző csomagból választhatnak ügyfeleink. Felmérjük az igényeket és a célpiac figyelembe vételével ajánlatot adunk, hogy melyik csomagot érdemes választani. Emellett egyszeri konzultáció is igényelhető, ebben az oldal átvilágítása, hibák és hiányosságok feltárása és a megoldási javaslata szerepel.