Webáruház indítás feltételei lépésről-lépésre – itt a letölthető lista!
Webáruház indításán gondolkozol? Pont időben vagy, számos környező ország előrébb jár mint mi, ennek nagy pozitívuma, hogy közel sem telített a piac, bőven akad lehetőség learatni a babérokat.
Jól átlátható pontokba szedtük a webáruház indítást lépésről-lépésre, itt minden lényeges információt és sok-sok segítséget találsz, hogy mire lesz szükséged egy webshop indításánál, amit akár le is tölthetsz, a PDF dokumentumot a cikk végén találod!
Érdemes a könyvjelzők közé elmentened ezt a cikket és a csekklistát is nyomtasd ki a saját dolgod megkönnyítése érdekében!
Webáruház jogi követelmények:
- Az adott önkormányzat jegyzőjénél kereskedelmi tevékenység bejelentése.
- Cégalapítás, lehet Zrt., Kft., Bt., de akár egyéni vállalkozói is, sőt még KATA-s is lehetsz.
Beszélj egy könyvelővel, sokat tud benne segíteni, hogy neked melyik a legoptimálisabb választás. - TEÁOR szám, vagyis tevékenységi kör webáruház esetében: 4791 – Csomagküldő, internetes kiskereskedelem. (Nincs szükség szakképesítésre.)
- Csomagolod a termékeidet? Ehhez kapcsolódik a környezetvédelmi termékdíj, a legtöbb esetben ez általában már benne van a csomagolóanyag árában, de mindenképpen kérdezz rá ahol beszerzed.
- Engedélyköteles termékekhez kapcsolódó engedélyek.
- ÁSZF, Adatvédelmi tájékoztató és elállási nyilatkozat a webáruházban (letölthető mintákat itt találsz)
Webáruházzal kapcsolatos követelmények:
- Egyedi vagy bérelhető webáruház motorral indulsz? Te készíted el vagy profi szakemberre bízod?
- A webáruház kötelező elemei:
- Kapcsolat/elérhetőségek menüpont:
- Név, a cég székhelye, levelezési cím, email cím, telefonszám
- Adószámod, cégjegyzékszámod, nyilvántartó cégbíróság neve
- A tárhely szolgáltató székhelye, telephelye, az elérhetőségei
- (amennyiben ilyet árulsz) engedélyköteles termékekhez kapcsolódó engedélyek.
- Általános szerződési feltételek (ÁSZF)
Itt találsz egy jó és ingyenes webáruház ÁSZF mintát. (le is tudod tölteni). Aloldalon is meg kell jelenítened illetve a vásárlás visszaigazolásánál csatold az e-mail-be, nem elég csak szöveges formában megjeleníteni a weboldalon. - Adatkezelési nyilatkozat/Adatvédelmi tájékoztató
Készültünk ingyenes webáruház adatvédelmi mintával is, itt tudod megnézni és letölteni, kitöltés után már használhatod is. - Elállási nyilatkozat
Szintén meg kell jeleníteni és csatolni a vásárlás visszaigazoló e-mail-hez. Ezen a linken tudod letölteni.
- Kapcsolat/elérhetőségek menüpont:
Fontos! Miután kitöltötted a dokumentumokat, mindenképp ajánlott egy szakértővel átnézetni, hogy minden rendben legyen!
- A vásárlónak küldött csomagnak tartalmaznia kell:
- Elállási nyilatkozat: vagy kinyomtatott tájékoztatót küldesz a csomagban, vagy a rendelést visszaigazoló e-mailbe csatolod az elállási nyilatkozatot
- A számlát, e-számla esetén a rendelést visszaigazoló e-mailben jelezni kell, hogy e-számlát küldesz.
- A garancia levelet (ha van).
Webshop logisztika és fizetés:
- Termékek szállítása, futárszolgálat: kérj árajánlatot a futárszolgálatoktól (DPD, Sprinter, MPL, GLS, Express One, Royal Futár)
- Szállítási módok: csak házthozszállítás vagy csomagpontot is szeretnél? Csomagpont esetén MPL csomagpont, Pick Pack Pont, GLS csomagpont és Foxpost-ot is nézd meg
- Hogyan fogod kezelni a visszárut és elállást?
- Hol és hogyan fogsz raktározni, van raktárad vagy kiszervezed?
Ha nem akarsz a termékek raktározásával, kiküldésével és szállításával foglalkozni, akkor érdemes kiszervezni egy erre szakosodott cégnek (pl. Webshop Iroda), így kedvezőbb szállítási árakkal kalkulálhatsz és sok időt takarítasz meg a feladatok átadásával (amit a webáruházad fejlődésére tudsz fordítani).
- Milyen fizetési módok lesznek? A bankkártyás fizetési lehetőséget érdemes még az elején elindítani, hogy mire elkészül a webáruház a kártyás adminisztrációs folyamat is kész legyen (SimplePay, Barion, Borgun). Ezek Shoprenter webáruház esetén külön fejlesztő nélkül integrálhatók. Emellett még PayPal is szóba jöhet, itthon pedig elhagyhatatlan az utánvétes fizetési mód.
- Milyen számlázó programot fogsz használni? Számlázz.hu és Billingo a legnépszerűbbek, ezekkel automatikusan tudod kezelni a megrendelések számláit és a díjbekérőket.
Egyéb:
- Egyedi fejlesztésű vagy bérelhető webáruházzal indulsz?
Ebben a cikkben részleteztük, hogy Neked melyik lehet a jobb választás. Egy bérelhető webshopban (pl Shoprenter) az egyedi fejlesztéshez mérve jóval olcsóbb, viszont kötöttebbek a lehetőségek.
Az első webáruház létrehozásakor, kezdő tapasztalat nélkül érdemesebb egy olcsóbb, bérelhető webáruházzal belevágni (bérelhető: havi pár ezer forinttól, saját fejlesztésű: 800.000 forint körül indul), saját fejlesztésre bőven megéri váltani amikor már havi 100+ milliós forgalmad van, de természetesen a döntés függ a kezdő tőkétől, a vállalkozásod jellegétől, és az extra igényektől is.
Közben kezdj el gondolkozni, hogy milyen legyen a webáruházad. Tervezd meg a termékkategóriákat, ennek a rendszerezésén nagyon sok múlik.
- Termékek, versenytársak, saját raktárkészlet:
Milyen termékeket szeretnél árulni? Keress rá az interneten, nézd meg a versenytársaid oldalait, jegyzeteld ki, hogy mi tetszik és mi nem. Érdemes figyelni a rossz értékeléseket és ezeket a hibákat elkerülnöd a saját webáruházadnál.
Gondold végig, hogy mekkora raktárkészlettel érdemes indulnod, nem szükséges előre az összes terméket belistáznod, így fokozatosan növelheted az árukészletet és a folyamatos újdonságok a vásárlókat is izgalomban tartja.
- Képes leszel napi rendszerességgel foglalkozni a webshopoddal?
Elsőre szuper egyszerűnek hangzik, a vásárlók csak rátalálnak, leadják a rendelést, te összecsomagolod és elküldöd. Viszont ahhoz, hogy eljussanak a webáruházba rengeteg háttérmunka szükséges a hírlevelek kiküldésétől kezdve, a kampányok és akciók megtervezésén át, egészen a keresőoptimalizálásig, nem is beszélve a rendszeres blogcikkekről, social media posztokról és ügyfélszolgálati dolgok elvégzéséről. Ha tudod, hogy ezek nem fognak beleférni az idődbe, vagy már elúsztál a teendőkkel, érdemes időről-időre kiszervezni a felhalmozódott feladatokat, így ahelyett, hogy csak úszol az árral minden a legnagyobb rendben és 100%-on fog pörögni.
- Kiadások tervezése, számolás: írj össze minden kiadást (webáruház, szállítás, szolgáltatások, raktározás, raktárkészlet, marketingköltség havi/napi, alkalmazott fizetése stb.).
Pénzügyi tervezés:
- A terméked árának meghatározása, illetve gondold végig, hogy kinek szeretnéd eladni.
- Határozd meg az értékesítéshez szükséges folyamatot, ennek minden lépését.
- Jegyzeteld le, hogy melyik lépés mennyibe kerül (a korábban összeírt kiadások kerülnek ide).
- A meglévő számokból először számolj önköltséget, és fix költségeket. Számold rá az adókat, így most már tudod, hogy adott árrés mellett miből, mennyit kell eladnod!
- Most nézz vissza az a. ponthoz: ha a piaci realitások, és az általad végzett számítások (a várható piacméret és vásárlóérő van akkora, hogy a várható bevétel elegendő profitot termeljen) fedik egymást, akkor bele is vághatsz!
- Ha valami elcsúszott, akkor tervezz újra.
- Marketing: az utolsó a felsorolásban, viszont elképesztően fontos pont a webáruházad üzemeltetése szempontjából. Keresőoptimalizálás, hirdetések, ár-összehasonlító oldalak, hírlevél, social media.. Az egész komplex rendszerétől lesz igazán sikeres egy webáruház. Ha megnézed a “nagyokat” láthatod, hogy mindennel foglalkoznak, mivel ez a kulcsa a sok-sok elérésnek amiből a vásárlások születnek. Marketing tanácsadással tudunk segíteni eligazodni, hogy személyre szabottan mit is kéne csinálnod, de akár ki is szervezheted ezt a részét a webáruház üzemeltetésnek.

Ne felejts ki semmit!
Kattints az alábbi linkre és töltsd le a webáruház indításához szükséges lépések listáját: